Saturday 29 October 2016

WONDER WOMAN

Sebuah esei foto tentang ziarah tahunan Tok Syeh ke Barkat, Selat Bagan Nyiur, satu persinggahan damai dan kasih untuk dia, bersempena tayangan H3RO. Tok Syeh, Barkat (milik Makcik Bara dan Pakcik Rasyid) dan alam, bercakap dalam bahasa belas yang kaya dengan budi dan seni. Bahasa ini semakin tak dipeduli dan disenyapkan oleh kebisingan minda kita yg sibuk berkira-kira dan hati kita yang keruh. Dirakam dan disunting oleh Delly Adeela dan Kebun Jiwa Halus.

(A photo essay of Tok Syeh's annual visit to Barkat, Selat Bagan Nyiur, her natural abode of peace and love, in conjunction with the screening of H3RO. Tok Syeh, Barkat (owned by Auntie Bara and Uncle Rasyid) and Mother Nature speak in the same language of heARTfelt compassion (belas). It is a language that is increasingly ignored and silenced by the noises of our scheming mind and mudded heart. Photographed and edited by Delly Adeela & Kebun Jiwa Halus.)







No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...