Wednesday 29 August 2012

MENGAPA SAYA ADA (ANOTHER REASON I AM)

Mengapa saya ada
adalah suatu pengembaraan yang sangat indah


Kepada semua yang telah begitu pemurah sekali menghadiahkan saya dengan gelaran 'sifu'(walaupun saya rasa tak layak);
Semua yang telah memuliakan dan menerima saya seadanya sebagai seorang guru, pensyarah, mentor, pembimbing, perangsang, pemudahcara, atau apa saja gelaran yang telah anda berikan pada saya
dulu, KINI dan akan datang
merentasi beberapa generasi
di UiTM, UNIMAS, CENFAD, USM, UMS
Kepada anda yang telah mekar
memanifestasikan potensi anda
dengan cara masing-masing
mengembangkan sayap
sebagai

Ketua Bahagian
Pensyarah
Guru
Pengkarya
Pereka
Kurator
Penulis
Ahli Perniagaan
Pentadbir
dan banyak lagi

Doa dan ingatan baik-baik dari anda adalah rezeki dan nikmat

Anda adalah
ANUGERAH
bagi saya

Sekiranya saya mahu mendabik dan mewartakan diri sebagai
SEORANG PENGKARYA HANDALAN
maka
anda adalah
KARYA-KARYA AGUNG SAYA
yang tak boleh ditukar ganti

Kata-kata adalah terlalu murah untuk meluahkan kesyukuran saya

(Saya ganti dengan esei foto yang panjang meleret di bawah)





The reason I AM
has been a very long
but extremely wonderful journey

To all who have been so generous to honor me with the term 'sifu' (even though I don't think I deserve it); 
to those who have been kind enough to accept me as their teacher, lecturer, mentor, guide, facilitator, motivator or whatever you might had called me..........
then, NOW and in the future......
so many generations of students
at UiTM, UNIMAS, CENFAD, USM, UMS

To those of you who have flourished
to manifest you true potentials
in your own ways
flying your wings
as
Heads of Departments
Lecturers
Teachers
Artists
Designers
Writers
Curators
Businessman/woman
Administrators
and so many more
 

Your doa, prayer and good wishes are my blessings

Your are 
GIFTS
for me

If I want to brag and declare myself as 
A GREAT ARTIST
then
You are
MY MASTERPIECES
that can't be exchanged with anything 

Words are not sufficient to express my gratitude
(hence the long photo essay above)

2 comments:

  1. Thank you for the wonderful write up :), Sifu (see full) Everything you did since the first day at UNIMAS are all SEEn with FULL passion, care, concern and desire to SEE FULL blossom out from your students. SEE? I am one of your FULL masterpiece, trying to be another sifu not like you but SEE? a FULL influenced by you :)

    ReplyDelete

BALADA MENARA CONDONG & WIRAWATI YG DIPINGGIR LUPA.

BALADA MENARA CONDONG & WIRAWATI YG DIPINGGIR LUPA. Tentang tapak niaga wanita cekal, 'tanah' asal tumpah darah, rumah, pulang k...