Sunday 9 October 2011

SRI GALA YANG TIDAK MENYALAK BUKIT

Dah dua kali saya ke Sri Gala Art Space dekat Ulu Bernam. Kali pertama untuk menemu-tak-duga pemiliknya, Zulkifli Yusoff. Kali kedua untuk melepaskan lelah setelah selamat menyampaikan kuliah di Panggung Budaya UPSI.

Zul berkali-kali mohon maaf sekiranya ada cacat-cela dalam hal menjemput saya bersyarah ke UPSI. Zul, kalau ada pun, semua dah dibasuh oleh engkau punya 'Sri Gala'.

Yang empunya "Sri gala" (sayang tak dapat gambar isterinya)
Minda dan hati saya tenang di "Sri Gala". Ini tanah subur penuh berkat. Masa depan sudah jelas tersirat, di sebalik segala yang setakat ini mampu disurat. Segalanya adalah proses, hidup itu sendiri adalah proses yang bersambung apabila kita dibangunkan dari mimpi benda. 

Gelombang 'Sri Gala' membasuh karat. Inilah kebun bunyi yang paling asli! Doakan agar saya dapat berkat tempias yang sama untuk "Tanah Tok Timah" di Balik Pulau. Boleh kita buat rangkaian 'kebun rupa dan kebun bunyi' yang meningkatkan makam rohani.

Zul, kita tak menyalak bukit lagi!

Tak payahlah saya tulis berjela-jela, anda lihatlah sendiri (dengan ingatan bahawa gambar tidak boleh menyalin pengalaman rasa berada di dalam auranya).


KSU (Ketua Setiausaha), En Liew dengan setiausahanya yang diimpot khas dari luar negara untuk menjaga "Sri Gala"

Semua gambar di'petik' dari laman fb Zulkifli Yusoff.

No comments:

Post a Comment

BALADA MENARA CONDONG & WIRAWATI YG DIPINGGIR LUPA.

BALADA MENARA CONDONG & WIRAWATI YG DIPINGGIR LUPA. Tentang tapak niaga wanita cekal, 'tanah' asal tumpah darah, rumah, pulang k...