Thursday 15 February 2018

DIALOG 2 HASNUL


Bila kita mencari, Allah hantar. Cari pasal, dapatla 'pasal' tu. Pandai2la buka frekuensi pilihan sendiri. Bila dapat, terima jelah. Bila kita buka frekuensi tertentu, segala yg dlm julat frekuensi itu dtg sendiri tanpa paksa, adakalanya di'hadiah'kan pd kita terus menerusi manusia2 terpilih. 


Buku ini hadiah dari Hasanul Isyraf Idris. Makaseeh.




"Arwah nenek saya pernah berkata, kalau tampuk manggih ni 7, isi dia mesti 7 jugak, dia tak pernah tipu, dia buah yang ikhlas. Bila baca buku equation  and number ni... naik seram bulu roma. Pesan mak, bapak, nenek, atok dan moyang dah lama dah layan fibonachi dan buat equation. Tu belum konsep of universe diterangkan atas EX5 masa nak beli kasut sekolah haha."
(Hasanul Asyraf Idris)


"Kedua, Motif Tampuk Manggis, melukiskan penampang buah manggis yang terbelah pada bagian tengahnya, menampakkan kulit luar, daging kulit, dan isi buah secara keseluruhan. Ilustrasi ini bermakna kebaikan budi pekerti, kehalusan akhlak, dan kebaikan hati tak dapat dilihat dari kulit luarnya saja. Bahasa jambi ni bro, juga sebut tentang keikhlasan.. bertembung dengan pesan nenek."
(Hasanul Isyraf Idris)


'Women's knowledge' ilmu diturunkan dgn kasih dan belas (how to care). Ahli fizik yg cakap.


"First introduction, adalah dalam buaian masa dengar lullaby sambil layan corak batik yang dihenjut2. Itu intro seni performance + visual + bunyi + bau ikan goreng masin (seni kulinari)  = artis hahaha"
(Hasanul Asyraf Idris)



No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...