Friday 22 May 2015

TEMU TAK DI DUGA

Semalam saya ditemu-tak-diduga oleh pelajar sarjana seni halus UiTM, Suhana Nordin, anak murid kepada bekas anak murid saya yg kini bergelar pensyarah, Dr. Mumtaz. Salam kasih pada Dr.Mumtaz.

Kejadian temu-tak-didiga sebegini jarang berlaku, dan hanya berlaku pada mereka yg kental menerima 'angin' dan semburan rock kapak saya. Ada yg tak kena angin dengan saya, terutama jenis mcm beruk bodo-sombong prasan dah bagus sgt walaupun baru dpt 'bunga-bunga' tahi ayam je. Yg ni saya sapa dengan "Lu apa kes?" 

Tahniah Suhana, lu rock!!! 

Mungkin sebab nama ayahnya Nordin itu sama dengan nama atok saya, Tok Syeh Noordin, angin dia kena dgn saya.

Suhana, saya nampak awak dah selesai ambil ijazah sarjana sambil tadah tangan syukur dgn hati yg penuh terisi kegembiraan. Saya juga nampak awak memilih kerjaya menjadi seorang 'Bahagiawan' atau khususnya 'Bahagiawanita' yg berjaya mendepani cabaran hidup dgn senyuman. Segala 'output' fardhu kifayah awak tak kiralah apa pun, membawa manusia semakin dekat dgn Allah dan hampir dgn pintu syurga.

Ringkasnya, hidup awak pada masa depan adalah amat 'fuyoooo'. Itu yg saya pilih untuk nampak, SEKARANG, dan setiap sekarang.

Stay awesome.


No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...