Sunday 23 January 2022

2015 YG MEMBUKA

Sejak 2012, hampir setiap tahun sekali, saya ke Barakat, Kampung Selat Bagan Nyiur, Pulau Dayang Bunting, Langkawi. Dua kali untuk membawa #H3ROziarah kpd anak2 sekolah rendah di situ. Lokasi ini membuka hati saya hingga terhasil pula @rumahtokcu  pada 2018.

Saya bertaut dgn anak2 di sini untuk memanjangkan kasih dan belas serta pesan2 kedua bonda dan arwah ayahanda. Saya percaya itu amat memulihkan saya dan mereka. Saya ke sini bukan utk menghulur bantuan atau derma, atau apa sumbangan2 fizikal. Saya tak mampu melakukan itu. Bukan juga sebagai acara utk dipamer, difestival, dipertanding, dijuri, dianugerah dan dihadiah. Bukan juga sebagai metod penyelidikan utk dijadikan artikel dlm jurnal berindeks scopus. @h3roziarah yg hingga kini masih diikhtiarkan jika ada jemputan, adalah usaha untuk memuli.u je. Simpel.

#belas #belasalam #belasinsan #belaswarisan













No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...