Tuesday 13 March 2018

3 BUKU


Petang tadi, 3 buku yg bawa pesan2 dari langit, sampai ke riba. Semua ditulis oleh Sallina Ismail. Utk saya, sampai itu suatu keajaiban. Salam kasih tak terhingga buat kak @normah_artnest. Baru melihat sepintas dan speed read. Pesan2 dalamnya pernah saya kutip sejak cuba berjinak dgn fizik kuantum awal 1990an dulu. Terkini saya menekuninya utk kajian dan penulisan phd, sampai sekarang tak siap2. Sejak mengutip, saya juga pernah cuba menguji dan memanfaatkan pesan2 tersebut dlm byk siri bengkel kreatif #didikjiwahalus utk pelbagai lapisan masyarakat sejak pulang dari luar negara (kanak2, dewasa, pelajar, polis, askar, dll). Byk yg menjadi 'modal ilmu' utk #kebunDsedim. Nahu buku2 ini mesra-insan, tidak seperti kajian & penulisan phd saya yg sombong dgn nahu akademiknya. Saya berdoa agar pesan2 dlm buku ini dpt bergema lebih jauh utk menghalus lebih byk jiwa.

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...