PEACE PREVAILS

May peace prevails upon all beings on the earth and beyond. You may scroll down to browse the contents of this blog.

Sunday, 19 March 2017

THROWBACK KEM JIWA HALUS 2014 & BELASalam DARI AIK HUA 2017

Yg nampak memang la pokok-pokok, tapi yg ditanam dan tumbuh, ialah belas-kasih. Itulah yg kamu sedut semasa bernafas.(Kem Jiwa Halus, Dusun Pak Sarip, Gertak Sanggul, Teluk Kumbar, PPinang, 2014).












Setiap kita ialah pemimpin. Pemimpin yg 'tinggi' ialah yg mampu 'merendahkan ego' dan mengajak semua manusia agar kembali dekat pd fitrah alamiah, bukan mengajak manusia bergasak dan berperang.



Asyik nak naik atas je, sesekali cuba la turun ke bawah sentuh bumi ni. Kalau sentuh dgn dahi lagi osem, boleh buang semua toksik emoroyan dlm diri kita.












Di bandar ada byk tanda2 jalan, agar kita tak sesat. Di dusun, kebun dan hutan, semuanya adalah tanda2 utk minda berfikir, hati berzikir. Jika lupus tanda2 fikir-zikir ni, kita semua sesat dan lupus juga. Nak ke?



Kalau gelap, tak perlu emoroyan sgt tentang 'kegelapan' dlm media sosial. Sebaliknya, cari la suiz 'cahaya belas' dlm hati, tekan 'on'. Jika ramai buat mcm tu, kegelapan hilang tanpa byk drama swasta.



Jom, mari lah menuju kejayaan!!!



Berdamailah dgn alam (throwback BELASalam dari Aik Hua 2017)



















Alami....levitasi, chi, prana, semangat, reiki, nyawa, creative energy, 'the force'.... (throwback BELASalam dari Aik Hua 2017)




















Demi masa mu.  (throwback BELASalam dari Aik Hua 2017)

No comments:

Post a Comment