Friday 28 March 2014

PUTUS TALIAN DAN BANGUN (LOGGING OFF & WAKING UP).

Semalam aku mimpi.

Dalam mimpi tersebut, aku dengar panggilan. Panggilan itu jemput aku putuskan talian dan bangun dari simulasi 'holodeck' aku sendiri, sekurang-kurangnya lima kali sehari. Ia mengingatkan bahawa aku semakin 'hilang diri' dalam holodeck buatan sendiri. Ia juga membisik yang aku dalam bahaya tergila-bayang dengan segala ilusi dan watak-watak yang telah aku main, hingga lupa bahawa semuanya adalah simulasi tiruan yang bertujuan untuk menguji.

Panggilan itu juga gemakan kata-kata berikut, "Takpa, jangan risau, setelah bertaut-kembali dengan hakikat Diri, kamu boleh masuk dalam talian semula, sambung mimpi, mainkan watak-watak kamu dan layan holodeck tu, tapi dalam keadaan yang sudah dibangunkan. Kamu akan lebih menikmatinya."

Lepas tu, aku terjaga dan bangun. 




Yesterday I had a dream. 

In the dream, I heard a call. It invited me to log off and wake up from my own 'holodeck' (simulation), at least five times a day. It reminded me that I was beginning to 'lose my true Self' in the holodeckIt also whispered that I was in a danger of totally identifying with all the illusions and fake characters that I have been playing to a point that I have forgotten that they were just fake simulations meant to test me.  

The call also echoed something like the following, "Don't worry, once you have reconnected back with your true Self-Essence-Being, you can log in and resume your dream, playing out your characters and re-engage with the holodeck, but in an awakened state. You will enjoy it even more."

Then I woke up. 


No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...