Thursday 6 February 2014

BALIK SEKOLAH UNTUK 'HERO'

Saya kembali ke SRK Horley Methodist Teluk Intan untuk shooting HERO. Surreal. Segalanya nampak kecil, walaupun dalam memori, segalanya besar. Dewan serbaguna yang juga tempat bapak mengajar kelas agama, dulu pada saya besar bagak. Bila kembali semula, nampak kerdil. Flashback datang macam banjir. Saya nampak cikgu-cikgu lama dan kawan-kawan sekolah dulu. Fuhhhhh. Lokasi kejadian saya dirotan pun masih berbekas. 

Cuma spoil sikit, guru besarnya sibuk mengingatkan kami untuk berambus sebab dia dah nak balik dan kunci segala pintu sekolah. Tak sempat nak kenyang buat rakaman. Tapi salah saya juga yang kurang ajar, main redah je masuk, tak bawa surat rasmi mohon kebenaran, macam Bapak saya punya sekolah. Tapi masa kecil, memang saya kata "ini sekolah Bapak aku!!!" Nasib baiklah guru besar layan dengan baik.

"Bangun!!! Terima kasih, cikgu"

Talent pun tak dapat feel, tambah pulak dia dah kahwin dengan handphone dia, tengah shooting layan handphone!! Artis la katakan.

Anyway, syukur, akhirnya dapat tunjuk anak-anak tempat saya bersekolah. Pada mereka, "sekolah Abah old school la!!!"


No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...