Monday 20 August 2018

MERENUNG MONET

MERENUNG MONET
Sedara Monet yg dihormati. Terima kasih kerana mengajar aku erti cahaya. Terima kasih kerana mengajar aku mencairkan sempadan bentuk utk mencerap suasana (mood, feel). Terima kasih kerana menyedarkan aku bahawa disebalik hijab bentuk, adalah simbahan warna yg hadir kerana adanya gelombang cahaya. Terima kasih kerana ingatkan aku bahawa gelombang cahaya hadir dlm 7 julat frekuensi. Ada 7 getaran rasa, 7 tingkatan makam, 7 pintu. Dalam jarak antara frekuensi merah, kuning & biru, ada rahsia (phi, golden ratio). 15 tahun dulu aku ketemu kamu di sini. Hari ini aku kenalkan kamu dgn isteri & cahaya mata ku. Sebelum ini mereka hanya berjumpa kamu di helaian buku2 beku. Ilmu tahu tidak boleh menandingi ilmu lalu. Melihat tak sama dgn merenung. Terima kasih sekali lagi. @ Ueno Park


No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...