Wednesday 25 April 2018

HANNAH DI #7tingkatpermai

"Saya Hannah, calon sarjana di UMS. Saya sedang buat kajian khusus tentang karya2 prof yg melibatkan projeksi dan pemetaan video. Saya guna teori semiotik utk analisis. Boleh saya datang dgn kawan utk temubual dan kumpul data?" "Ok, datang ke #7tingkatpermai ."



"Bilakah encik mula menggunakan medium elektronik dan digital dlm berkarya?" tanya Hannah. Saya jawab, "bila saya rasa dunia catan itu terlalu predictable dan selesa." #7tingkatpermai



"Siapakah yg paling mempengaruhi encik?" tanya Hannah. Saya jawab, "Selain dari ibu-bapa, orangnya ialah Ismail Zain. Depan awak tu adalah komputer yg pernah dia gunakan sekitar tahun 1988 dan 89 utk menghasilkan siri karya digital yg terawal di Malaysia." #7tingkatpermai



"What do you think about the electronic and new media art scene in Malaysia now?" Hannah asked. "I don't give much thinking about it anymore," I replied. #7tingkatpermai




"Pencapaian?" "Antara pencapaian yg paling menggembirakan saya ialah merangka-bersama program sarjana muda seni visual di UMS yg menghasilkan lulusan seperti awak." #7tingkatpermai






No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...