Saturday 6 January 2018

BELAS ITU FITRAH


Bila aku ziarah superwoman (mak aku), aku nampak gambar arwah bapak aku yg masih muda di tepi katil mak. Aku dpt rasa kuatnya pertalian dua manusia ini walaupun waktu hidup, mak aku asyik meleteri bapak, dan keduanya jarang bersetuju pendapat, tak pernah nampak 'loving2'. Dalam hati, aku nampak mak aku tunggu bapak aku balik di depan pintu rumah. Aku cakap pd mak aku,"bapak tak ke mana pun, dia selalu bersama mak." Mak aku angguk. Belas itu fitrah, duhai dunia yg makin gamat dan ketagih dgn belasah. Pulanglah kpd belas. #DidikJiwaHalus #belasinsan #belasalam #makbapakakuosem

#H3RO #H3ROpulangkeTELUKINTAN #gemaBELAS2017 @gemabelas2017

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...