Sunday 9 December 2018

SUNGAI DEKAT RUMAH TOK CU


Bukan bateri hp je yg perlu kena 'charge' . Ada yg lebih penting yg perlu kena 'charge' setiap hari. Ini lokasi anugerah utk aku 'discharge' & 'charge'. Arus manusia menyedut tenaga, arus dia memulih. Dia pemulih tanpa memilih, tanpa ijazah dan tauliah, tanpa lemak2 & bidaah kata.
Dia adalah mahakarya tanpa perlu label 'karya seni' dari sebarang fatwa jadian. Bila berada dlm habitat dia, lupus segala keperluan palsu utk mendebat, membukti & mendabik diri.
Dia taat mengalir, bertasbih & membersih. Suara dia mengajak aku hilang diri dlm puji-pujian pd Yg Maha Pencipta. Dia teman yg mengajar aku erti 'memaafkan' & 'mengalirkan' . Dia hadiah & keajaiban dari langit, yg tak putus mengajak aku tunduk bersyukur. Sebab itu aku selalu balik ke sini.

Dia sahabat taat & dekat @rumahtokcu.

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...