Friday 22 December 2017

BELASalamGUMBANG

September tahun lepas (2016), saya merayau sepanjang lorong kecil di celah batu-batu granit besar dan rumah-rumah kampung di Gumbang, sambil merasa terpegun dgn landskapnya yg jernih dan udaranya yg bersih. Belum pernah saya terjumpa kampung kecil sebegini dalam negara sendiri. Saya tanam niat dan hajat utk kembali menggemakan belas ke sini, berkebun bunyi dengan menggunakan getar suara tulus, murni dan ceria dari anak2 yg bermukim di sekitar Gumbang. Saya dapat bayangkan suara mereka bergema dipantul ketulan batu-batu gagah yg mengapit lorong kerdil yg indah. Saya dapat bayangkan jiwa kami dilaras-bersama dan dipulih dari segala toksik dan racun, walaupun utk seketika. 
21 Oktober 2017 lepas, niat dan hajat itu dimakbul menjadi realiti. 
Syukur infiniti.

#gemabelas2017 #Belasalamgumbang #DidikJiwaHalus #Belasinsan #Makbapakakuosem #negaraakuosem #balaiseninegara #SKGumbang #UNIMAS

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...