Saturday 16 December 2017

BERADA DALAM DIAM (B IN SILENCE)


B IN SILENCE / BERADA DALAM DIAM.  


Saya amat takut pada diam. Dalam diam, saya dengar suara saya bercakap dgn lidah yg jahat. Oleh itu, saya menutupnya dengan membuat bising. Saya mengelilingi diri saya dgn kebisingan. Kemudian saya bertemu dgn seorang budak perempuan bisu, yang bercakap dgn saya menerusi hatinya yg suci: "Semua suara datang dari diam. Diam adalah bahasa Tuhan. Apabila kamu dapat menapis kebisingan dalaman, kamu akan dapat menjumpai suara kamu yg sebenar. Oleh itu, beradalah dalam diam terlebih dahulu sebelum kamu bersuara."



(I felt so frightened of silence. In silence I  heard my own voice speaking in bad tongue. So I drowned it by making lots of noise. I surround myself with noises. Then I met a mute girl who spoke to me with her pure heart: "All 'voices' come from 'silence'. Silence is the language of God. Once you managed to filter your own inner noises, you will find your true voice. So, be in silence first before you 'voice out'.")


#gemabelas2017 #Belasalambukitgenting #didikjiwahalus #negaraakuosem #newmediadesign&techusm #rhythmofthehearts #kuliahalamiah #muridakuosem









No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...