Tuesday 6 June 2023

SEL & FIKIRAN

Salam. Saya kongsi di sini beberapa lakaran dan nota terbaru tentang keindahan Ciptaan Allah yg paling istimewa - tubuh badan kita. Dan bagaimana ciptaan ini bergantung secara langsung dgn apa yg kita pilih utk fikir serta apa yg kita pilih utk rasa dlm bentuk perasaan. Juga bagaimana tubuh, fikiran dan perasaan kita itu fitrahnya bersenadi dgn alam semulajadi, makhluk lain dan seluruh alam semesta. Saya berdoa agar kita semua sentiasa menyayangi, menghargai dan menjaga amanah Allah kpd kita ini dgn baik. Setiap hari saya memohon maaf pd tubuh saya kerana lalai dan telah menzaliminya. Saya bersyukur kerana Allah membangunkan saya. Hari ini, sekarang, dan setiap sekarang, saya berusaha merawatnya agar kembali pulih & kembali kpd fitrahnya. Saya berdoa agar semua orang yg saya kenali dilindungi dari kelalaian spt saya dan dipelihara dari sebarang penyakit yg kronik. Selamat bertahajud & bersahur. Kemaafan + niat + percaya + yakin + cinta + minta + usaha + serah total.









No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...