Saturday 25 January 2020

EPOL DI LANGKAWI

EPOL.

Cenang disampuk balada globalukasi. Ia berkocak rancak dgn keriuhan semiotik kapitalisma pasaran bebas. Semuanya berlumba2 menggamit nafsu manusia dari merata dunia. Sgt berbeza dari Cenang yg aku kenang ketika ia masih disumpah. Sedang gua lalu di celah2 riuh itu terdengar panggilan 'Prof' dari tepian jalanan. Susuk seorang pemuzik jalanan tersenyum lebar sambil hulur salam. Baru tadi semasa makan, seorang busker dtg ke meja hulur salam. Ni sorang lagi. "Lu siapa brader, sori gua lupa". "Saya Epol, dulu pernah jumpa masa Prof dgn Ainina busking di Bukit Mertajam, belakang deret2 kedai." Ok, gua ingat. Epol busker kental dah berhijrah ke Langkawi. Terbaca nota tulis tangan "the island provides". Mungkin itu cogan buat obat amukan ekonomi global perca moden.


1 comment:

  1. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...