Sunday 7 January 2024

THE PATH






THE PATH

Whatever talent, skill, knowledge, expertise, experience that one has been bestowed upon, are borrowed. Yet, they are also gifts, meant to form one's life pathway. Our shared role is to be and uphold peace, in using our talent, skill, knowledge, expertise and experience. The pathway is a test, a trust. And in many ways, our inner and outer 'jihad' as the custodians of peace. May our hearts be Guided and Embraced by Infinite Love & Compassion. This is the essence of "In the Precious Garden" (ITPG). 


DENAI

Apa jua bakat, kemahiran, pengetahuan, kepakaran dan pengalaman yg telah dikurniakan kepada seseorang, adalah pinjaman. Namun, ia juga anugerah, bertujuan untuk membentuk denai hidup seseorang. Peranan-bersama kita adalah untuk menjadi aman-sejahtera dan menjunjung keamanan serta kesejahteraan, dengan menggunakan bakat, kemahiran, kepakaran dan pengalaman yg dipinjam. Denai ini adalah ujian, juga amanah. Dan dalam banyak cara, jihad dalaman serta luaran kita sebagai penjaga amanah keamanan. Moga hati kita diberi petunjuk dan didakap Kasih dan Belas Infinit. Inilah intipati "Dalam Taman Kudus". 

@nationalgallerysingapore

No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...