Tuesday 22 February 2022

RESONAN CAHAYA & WAJAH BERSERI

Arwah ayahanda aku byk tuliskan doa. Antaranya doa cahaya. Memanglah aku boleh ambil dari buku. Tapi jika ambil dari dia, dpt berkat berguru, sebab diambil bersekali dgn kuliah. Doa2 inilah agaknya, bila diamali dan diimani, telah byk mengimbangkan getaran aku yg kapla angin, tak stabil dan rock kapak. Aku byk disonan, bukan resonan (gema). Apatah lagi bila obses berfikir. Di @rumahtokcu , aku cuba balik ke resonan. Resonan cahaya. Ia dibuka oleh diam. Bila diam, aku perhatikan saja apa yg aku fikir. Bila buka resonan cahaya, ilmu yg ditarik masuk pun melimpah, saling-terkait utk memberi alami yg mencerah. Ya, hati kita selalu dipalit tompok2 hitam. Arwah ayahanda aku selalu pesan agar hati hitam tu tekun dibasuh agar tompok tu tak keras, lekat dan kekal. Ayahanda sering guna metafora kaca pelita Al-Ghazali, dari kitab2 kuning lusuh dia yg penuh dgn 'arakian', 'syahdan' dan byk kata2 klasik. Moga hati kita jernih dan cerah, walau mcm mana pun susah. Kita kini berdepan dgn perubahan dari benda kpd informasi. Informasi, baik yg gelap mahupun terang kini tersebar dlm kelajuan cahaya. Ia dibaca dgn medium yg bercahaya (skrin hp kita ni). Ia menyelimuti kita dlm bentuk gelombang, getaran, frekuensi. Frekuensinya tersangat byk. Moga kita diberi cahaya petunjuk utk memilih frekuensi yg sihat utk kita. InsyaAllah kediaman dan wajah kita berseri tanpa touch up tebal2.


















No comments:

Post a Comment

DENAI PULIH

Tidak semua tentang rawatan, pemulihan dan penyembuhan itu bergantung pd sains perubatan semata-mata, atau ilmu yg bersifat empirikal sj. Ia...